CRÍTICA TIMEOUT, por Nuria Vidal

Basat en la tercera part de la Trilogía del Watusi, una de les novel·les més importants de Francisco Casavella, El idioma imposible és el primer llarg de Rodrigo Rodero, conegut fins ara pels seus curts. Ambientada en el món de la droga que dominava la Barcelona marginal de principis dels vuitanta, una Barcelona que ja no existeix i que dos documentals recents, Morir de día i Barcelona era una festa, intenten recordar amb la seva doble dosi de tragèdia i de comèdia. El film és una poderosa història d’amor entre Fernando (Andrés Gertrudix), un jove sense futur que es mou pels carrers del barri xino, i Elsa (Irene Escolar), una adolescent de bona família amb una enorme capacitat d’autodestrucció. El millor del film és la contenció en la imatge, que mai cau en el sensacionalisme ni en el naturalisme; el profit que sap treure dels pocs racons que encara queden a Barcelona per evocar aquest temps; una banda sonora, cuidada i molt representativa; i la interpretació d’uns actors que saben expressar el buit de les seves vides amb silencis que diuen molt. El idioma imposible és una pel·lícula que serveix per recordar que a Barcelona es podia morir de dia tot i viure en una festa.
Nuria Vidal. TIME OUT


Basado en la tercera parte de la Trilogía del Watusi, una de las novelas más importantes de Francisco Casavella, El idioma imposible es el primer largo de Rodrigo Rodero, conocido hasta ahora por los suyos cortos. Ambientada en el mundo de la droga que dominaba la Barcelona marginal de principios de los ochenta, una Barcelona que ya no existe y que dos documentales recientes, Morir de día y Barcelona era una fiesta, intentan recordar con su doble dosis de tragedia y de comedia. El film es una poderosa historia de amor entre Fernando (Andrés Gertrudix), un joven sin futuro que se mueve por las calles del barrio xino, y Elsa (Irene Escolar), una adolescente de buena familia con una enorme capacidad de autodestrucción. Lo mejor del film es la contención en la imagen, que nunca cae en el sensacionalismo ni en el naturalismo; el provecho que sabe sacar de los pocos rincones que todavía quedan a Barcelona para evocar este tiempo; una banda sonora, cuidada y muy representativa; y la interpretación de unos actores que saben expresar el vacío|hueco de sus vidas con silencios que dicen mucho. El idioma imposible es una película que sirve para recordar que en Barcelona se podía morir de día a pesar de vivir en una fiesta.
-Nuria Vidal. TIMEOUT



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